Spontaniczne orzeźwienie letniego deszczu. Powiew entuzjazmu w wakacyjną noc. Subtelny smak porannej rosy. Co dziesiąty Polak kojarzy piwo bezalkoholowe z przyjemnością i odprężeniem. Tak wynika z raportu „Wolny wybór?". Czytaj więcej »
Spontaniczne orzeźwienie letniego deszczu. Powiew entuzjazmu w wakacyjną noc. Subtelny smak porannej rosy. Co dziesiąty Polak kojarzy piwo bezalkoholowe z przyjemnością i odprężeniem. Tak wynika z raportu „Wolny wybór?". Czytaj więcej »
Rynek produktów etnicznych w Polsce rozwija się dynamicznie już od ponad 15 lat. Od samego początku towarzyszy mu firma De Care - lider na rynku oryginalnych produktów z zakresu kuchni świata. Czytaj więcej »
Potrawy kuchni śródziemnomorskiej często goszczą na rodzimych stołach. Cechuje je duża ilość warzyw, bogactwo kolorów i smaków oraz aromatyczne przyprawy. Stale rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów cieszą się produkty pozwalające przygotować dania kuchni śródziemnomorskiej w domu. Co oferują producenci i dystrybutorzy? Czytaj więcej »
Zabielacz do kawy to dodatek, który dla wielu konsumentów jest niezbędnym składnikiem „małej czarnej". Jak wygląda polski rynek tego produktu i kto jest na nim obecny? Czytaj więcej »
Południowotyrolskie jabłka ChOG Południowotyrolskie wędzonki ChOG Południowotyrolskie wina DOC Czytaj więcej »
Południowy Tyrol leży na styku dwóch obszarów kulturowych i pozostaje pod wpływem trzech kultur: niemieckiej, włoskiej i ladyńskiej. Odmienne style życia - od alpejskiego aż po śródziemnomorski - wywierają do dziś ogromny wpływ na ten region. Tutaj łączy się piękno majestatycznego świata gór z zaletami klimatycznymi Morza Śródziemnomorskiego. To wszystko uczyniło... Czytaj więcej »
Gdy przed dziesięciu laty w Mokate zapadła decyzja o podjęciu zupełnie nowej działalności - firma znana była przede wszystkim z cappuccino. Mokryszowie, właściciele Mokate, postanowili zainwestować w półprodukty mleczarskie. Rozruch nowego obiektu w Ustroniu nastąpił w 1999 roku, a już w następnym roku półprodukty, zabielacze i spieniacze, znalazły się w obrocie;... Czytaj więcej »
Ryby są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Ich wielbiciele w Polsce jedzą ich coraz więcej. Dotyczy to także konserw rybnych. Czytaj więcej »
Wino towarzyszy ludziom od czasów starożytnych i było zarówno elementem codziennej diety, jak i uroczystości religijnych. Miłośnicy wina mawiają: „picie wina - to życie, degustacja wina - to nauka, rozmowa o winie - to sztuka”. Czytaj więcej »
Suszące się na sznurkach pieluchy, to coraz rzadszy widok na polskich balkonach. Coraz rzadziej także mamy do pielęgnacji swoich pociech używają tylko mydła w kostce i zwykłej oliwki. Jakie obecnie kosmetyki przeznaczone dla milusińskich ma do wyboru nowoczesna mama? Jakie są prognozy na najbliższy okres dla rynku kosmetyków przeznaczonych dla dzieci i niemowląt? Wzrost czy stagnacja? Czytaj więcej »
Bogate społeczeństwa używają dużo papierowych artykułów higienicznych. W Polsce trend korzystania z markowych papierów toaletowych, czy ręczników papierowych dopiero zaczyna być widoczny. Jak ten rynek będzie się rozwijał w przyszłości? Czytaj więcej »
Rekordowa ilość ponad 5000 osób odwiedziła XIII Międzynarodową Giełdę Birofiliów w Żywcu 20 i 21 czerwca 2008 roku. 2000 wystawców z całej Europy przez dwa czerwcowe dni prezentowało swoje unikatowe kolekcje. Najdroższa transakcja piwnego święta dotyczyła XIX wiecznej etykiety piwnej z Browaru z Jabłonicy Polskiej, która została sprzedana za 2.500 złotych. Czytaj więcej »
Czy okres ten można zaliczyć do udanych? Jakie wydarzenie w działalności firmy było w tym okresie szczególnie ważne? Jak oceniacie sytuację polskiego handlu w pierwszym półroczu 2008 roku? Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do ludzi, którzy mają szczególny udział w rozwoju sektora FMCG. Czytaj więcej »
Segment produktów żywnościowych dla niemowląt i dzieci ciągle się rozwija. Rodzice coraz chętniej sięgają po gotowe posiłki dla maluchów, a producenci stale zwiększają swoja ofertę, aby sprostać rosnącemu popytowi. Jakie są prognozy? Czy najbliższe lata przyniosą dalszy dynamiczny rozwój rynku? Jakie powinny być produkty przeznaczone dla małego konsumenta? Czytaj więcej »
Latem chętnie bierzemy udział w imprezach organizowanych na świeżym powietrzu. Wtedy też chętnie sięgamy po naczynia jednorazowe. Jak wygląda rynek artykułów gospodarstwa domowego do jednorazowego użytku w Polsce? Czytaj więcej »
Mokate to grupa ośmiu firm; dwie największe mają siedziby w Ustroniu i w Żorach. Pozostałe - w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i na Ukrainie. Wszystkie oparte są o polski kapitał i należą do rodziny Mokryszów. Profil produkcji obejmuje kawy, herbaty oraz komponenty dla przemysłu spożywczego: zabielacze i spieniacze. Czytaj więcej »
Susza sprawiła, że owoce i warzywa są znacznie droższe niż zazwyczaj o tej porze roku. Za kilogram ziemniaków trzeba zapłacić już co najmniej 1,20 zł. Żniwa nie zapowiadają się w tym roku rekordowo, co oznacza że podwyżki cen żywności są nieuchronne. Susza, która dotknęła północną i zachodnią część Polski, raczej nie sprawi, że ceny zbóż spadną, a już od dwóch... Czytaj więcej »
Piwa smakowe i niskoalkoholowe ciągle stanowią niewielką kategorię na rynku zdominowanym przez piwa jasne pełne czy mocne, są to jednak równocześnie kategorie, która notują wysoką, ponad 10% dynamikę wzrostu. Od czerwca roku 2007 do maja bieżącego roku segment piw smakowych wzrósł wartościowo o 15%, natomiast segment piw niskoalkoholowych o 17% (Źródło danych: Nielsen). Czytaj więcej »
"Złota strefa" bo tak często nazywa się strefę kasy, odgrywa bardzo dużą rolę w sprzedaży, szczególnie produktów impulsowych. To tu trafia każdy klient, aby uregulować należności. Tu właśnie handlowcy mają największą szansę na wzbudzenie w kliencie impulsu do dokonania dodatkowego zakupu. Jak zatem powinna wyglądać dobrze zaprojektowana strefa kasy? Co to... Czytaj więcej »
Merchandising w strefie kas wydaje się przyjemnym i prostym tematem. „Doskonała lokalizacja dla produktów impulsowych, handlowe eldorado" - mówi duża ilość detalistów. Czy doprawdy tak jest? Czytaj więcej »
Rynek żelków i pianek cechuje się dużą konkurencją, czego wynikiem jest bogata oferta asortymentowa producentów tych produktów. Czy Polacy lubią „miękkie słodycze"? Czytaj więcej »
Krakuski to polska marka, która znajduje się w ścisłej czołówce na rynku ciastek paczkowanych. Początek jej historii zapisał się pod znakiem Lajkonika - taka była pierwsza nazwa Krakusków, która obowiązywała do 2004 roku. Wtedy to miał miejsce pierwszy etap odświeżenia wizerunku marki. Produkty pod marką Krakuski cieszą zmysły, wprawiają w dobry nastrój,... Czytaj więcej »
Polscy konsumenci często poszukują wyjątkowych herbat o ciekawych smakach. Oprócz herbat aromatyzowanych mogą sięgać po susze owocowe bądź mieszanki zwane herbatkami funkcjonalnymi. Herbaty owocowe, ziołowe i zielone to segmenty, które zyskują coraz większą popularność wśród Polaków. Szczególna w tym zasługa specjalnie komponowanych mieszanek, których funkcją... Czytaj więcej »
Gotowe do spożycia napoje alkoholowe (RTD) coraz częściej zastępują inne lekkie alkohole. Są obecne na rynku od niedawna, ale już mają swoich wiernych zwolenników. Czytaj więcej »
Sery żółte to kategoria, której nie trzeba przedstawiać. Spożywane przez ponad 90% społeczeństwa od początku stanowiły ważny element działalności Arla Foods w Polsce. Czytaj więcej »
Lucyna Kozłowska - specjalista ds. żywienia Wyjątkowe właściwości jogurtu cenione są od tysięcy lat. Dowody archeologicznie wskazują, że już starożytni Babilończycy delektowali się jego oryginalnym smakiem. Ale czy wszystkie jogurty są takie same? Czytaj więcej »
Od kilku lat obserwujemy ożywienie na rynku napojów energetyzujących. Nie tylko rośnie sprzedaż produktów już istniejących na rynku, ale też pojawiają się nowe marki i nowe kategorie produktów. Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co spożywają, a rynek reaguje na te zmiany. Czytaj więcej »
Wielkimi krokami zbliża się lato. Choć jest to piękna i bardzo oczekiwana pora roku, chociażby ze względu na okres urlopowy, właścicielom większych i mniejszych sklepów spożywczych dostarcza sporo problemów. Jest to czas, kiedy owady latające - muchy czy osy są najbardziej aktywne. Stają się one dokuczliwe nie tylko dla każdego z nas w gospodarstwach domowych, ale przede... Czytaj więcej »
Czy wraz z rozwojem firmy poradzimy sobie z natłokiem pracy, ewidencją dokumentów, realizacją zamówień na czas, sprawną obsługą rosnącej ilości klientów i dokumentacją z tym związaną? Może będziemy musieli zatrudnić więcej pracowników, o których obecnie na rynku nie jest łatwo? A może wystarczy odpowiednie wsparcie, dzięki czemu nasza sprzedaż zachowa płynność i... Czytaj więcej »
Rynek żywności dla niemowląt rozwija się bardo dynamicznie (w ubiegłym roku sprzedaż produktów w słoiczkach wzrosła o około 22%, a soków o 15% - AcNielsen Mat, 03/2008). Duży wpływ na taką sytuację ma baby boom. W ubiegłym roku urodziło się o 4% więcej dzieci niż przed dwoma laty, a prognozy na 2008 rok są pod tym względem jeszcze bardziej optymistyczne. Czytaj więcej »
Wywiad z Adamem Imielskim, Prezesem Kraft Heinz Polska....
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji...
Wywiad z Janem Kolańskim, Prezesem Zarządu Grupy Colian....
Trzy pytania do Karoliny Godzińskiej, Dyrektora Sprzedaży...
Całkowite zadłużenie segmentu food trucków nadal utrzymuje...
W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją...
Aż 78% Polaków jest zainteresowanych samozbiorami. Jaki z...
Sezon letniego biesiadowania to świetna okazja, by...
W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją...
Coraz większą wagę przykładamy więc do prostoty i...
Stefano Terrazzino czuwa nad Pinsą Italiana i szuka zespołu...
HARIBO Exotix to żelki o owocowych smakach – mango...
Poznaj najnowszy hit od Bebeto – liofilizowane żelki...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
Talarki waflowe to nowa kategoria produktów marki Lekorna –...
Poznaj STIXY od HELIO – pyszne frytki z polskich suszonych...
„30 lat razembycia”...
Jeszcze więcej punktów i wyjątkowe nagrody dla klientów...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...